Akým autom ste robili autoškolu?

Spomínate si ešte na svoje prvé jazdy v autoškole? Na ten pocit, keď ste prvýkrát držali volant a snažili sa trafiť správny smer, alebo keď vám inštruktor vysvetľoval rozdiel medzi spojkou a brzdou?

Je zaujímavé, ako sa vozový park autoškôl mení v priebehu rokov. Niekto si pamätá na staršie Škody, iný na prvé Fabie, a dnešní čerství vodiči sa možno učia na moderných hatchbackoch s rôznymi asistenčnými systémami.

Preto ma napadlo otvoriť túto tému a zistiť: Akým autom ste robili autoškolu?

  • Napíšte značku a model auta.
  • Ak si spomínate, môžete pridať aj ročník alebo generáciu.
  • Ak máte nejakú vtipnú alebo zaujímavú spomienku spojenú s týmto autom z autoškoly, pokojne sa podeľte!

peugeot 106 to bola paráda krabica na topánky

Oltic Club (Oltcit Club - Wikipedia) … robil som vodičák v zime. Štartovacia procedúra ako na lietadle … na prvej jazde som skončil v snehu tak, že ma inštruktor musel tlačiť … ale mal som aj simulátor Š100, to by dnešná generácia nechápala …
Bola to porevolučná podnikateľská aktivita SPŠE Michalovce …

2 lajkov

Škoda Fábia combi 1. gen 1.9 SDI … povedzme, že predchádzať iné autá som sa moc nenaučil …

1 lajk

Začal som na Dacii Sandero, ale keďže malo nehodu (keď bol inštruktor na nákupoch, tak na parkovisku doňho nacúval opitý vodič), takže situáciu zachránila jednotková Octavia, ktorú mali ako zálohu :slight_smile:

na dvojkovej ovci 2.0TFSI. Celkom delo do mesta. Instruktor ho pouzival ako svoje sukromne auto, takze ho mal celkom vypiplane a my sme mu ho chudakovi nicili :smiley:

Problem nastal po autoskole. Ked som sadol do nasej fabie 1.2 HTP, zrazu som sa ani nevedel pohnut.

Ja som robil autoskolu na golfe.

Akurat problem bol, ze zadne sklo mal uplne zafoliovane, takze vnutorne spatne zrkadlo bolo uplne nanic. Doteraz stale neviem, ze ako mohol mat take auto na autoskolu. :grinning_face:

Škoda Octavia combi prvej generácie 1.9 TDi

Prvé 3 generácie Fabie v rôznom pomere. Bola to väčšia autoškola, takže človek jazdil s rôznymi inštruktormi aj autami. Fajn bolo, že skúšky sa robili na trojkovej Fabke, pretože s tou sa oproti 1 a 2 jazdí o dosť jednoduchšie.

Škoda 100, do autoškoly som chodil presne pred polstoročím. Bola to Autoškola Zväzarmu Bratislava-vidiek. Keď ma za to inštruktor posadil, tak povedal, že je vidieť, že za volantom nesedím po prvý raz a tak ma “využíval” ako taxikára, vozili sme jeho kočky (dúfam, že je to už premlčané :innocent: )

1 lajk

Tak ja som vacsinu hodín odjazdil na starej dobrej V3S😆

Skoda 120 L. To L znamena Luxus :grinning_face:
Stalo ma to tusim 3000,- SKK

1 lajk

Fiat Panda a 2 jazdy na Suzuki Swift ale ten mal taku citlivu spojku, ze som bol rad ze som s nim jazdil len 2 jazdy

Skoda Felicia LPG
a stalo ma to necelych 12 000 Sk :smiley:

Skoda Fabia sedan. Ale prvé tri jazdy bola v servise, tak Fiat Stilo. A skúšku som robil na Renault Thalia

Na D som jazdil na sorke DPB 8008. A na Čo taký nákladný Renault.

Bolo to v davnych dobach. Zaverecne skusky na Skoda 100 a V3S. Taky branecky dvojboj za neuveritelnych 300 korun.

1 lajk

Peugeot 207, vtedy to bolo ešte nieco extra, paradoxne neskor na A som robil na staršom vozidle a to Jawa 650 OHC

V 2005 som robil zrýchlený kurz autoškoly za 15000 Sk, úplne prvá lekcia nebola teória ale rovno som sa stretol s inštruktorkou na parkovisku pri starej Ikey a spravil koliečko Tomášikova, Vajnorská, také slovenské learning by doing :slight_smile:
Najlepšia bola ale záverečná skúška na malom Citroene Saxo s objemom 1000ccm, kde sa dozadu nasúkal policajt, inštruktorka a druhý adept. Jazda trvala 2 minúty, prešiel som od stanice v Petržalke cez most na pumpu Slovnaft - 800m, kde som na moje počudovanie skončil a prešlo sa k teórii o ktorej som nič nevedel a skoro pohorel. Rozbiehať sa s takým minimotorom a plným autom do kopca od stanice na most skončilo reštartom :slight_smile: Celá skúšobná jazda obsahovala rozbiehanie do kopca, semafor a odbočku na pumpu. Nakoniec aj keď som tú teóriu hapkal, tak som to úspešne spravil. Na druhý deň som sa dozvedel, že druhého adepta policaj povodil po celej Petražalke a nábreži a niekde tam aj chlapec pohorel. Mal som pocit že to bol niekoho “synáčik” a policaj si nás asi pomýlil a mne dal tú krátku jazdu omylom.

Škoda 120, V3S a IFA

za 300 Kčs ako branec asi v r. 1987 alebo 1988

Nezabudnem, ako som vôbec prvú ostrú jazdu na V3S išiel počas poobedňajšej špičky z Ilavy cez centrum Trenčína, navyše ešte riadne pršalo a jednou rukou som stierače ovládal takou páčkou z kabíny a druhou rukou radil rýchlosti… :-))) … Doteraz nechápem ako som to prežil aj ostatní účastníci cestnej premávky okolo mňa :-)))