Sčítanie dopravy

Na stranke ssc je info o novom scitani dopravy v tomto roku. Vysledky maju byt prezentovane v roku 2006. Kedze od r. 2000 sa prilis vela usekov nespojazdnilo, bude zaujimave sledovat ci budu a ak ano v akej miere pokracovat tendencie z predchadzajucich scitani - 2000, 1995, 1990.

a bolo by dobre zistit ci NDS bude mat svoju stranku, co by nebolo od veci, alebo budu fungovat v sedej hmle, v zmysle “cim menej info pustime, tym lepsie pre nas”.

na vytazenost som aj ja zvedavy.

co sa NDS tyka, by som to charakterizoval “na slovensku je to tak”.

SSC sa casom aspon ako tak vypracovala a informovali aspon o projektoch, tendre, etc etc.

V Scitani dopravy za rok 2000 (Vykonnost cestnej siete SR na cestach I. a II. triedy za rok 2000) su velmi zaujimave udaje:

Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.

Pri takomto navrhu je jednoduche dosiahnut prekrocenie pripustnej intenzity na I/65 a zabezpecit, ze na I/12 pripustna intenzita prekrocena tak skoro nebude. Ale zrejme podla SSC ma jednosmerny usek podstatne vyssiu kapacitu ako cesta so sirkou 11,5m.

To je prispevok erudovaneho cestara, ktory ale bez specialnej mapy usekov s ich cislami nie je mozne desifrovat. Co na prvy pohlad vyzera ako fundovana vyhrada, by po pohlade na mapu mohlo najst jednoduche vysvetlenie, napriklad prudke stupanie v zakrute ako medzi Zlatymi Moravcami a Nitrou alebo polna cesta I. triedy medzi Figou a Batkou s rychlostou obmedzenou na 40 alebo aj 30 km/h, alebo lesna cesta I. triedy ako v udoli Krivanskeho potoka kde je obmedzenie na 60 km/h. Hovorim mohlo by byt vysvetlene, pretoze presvedcit sa o tom neviem, nakolko take cestarske mapy maju len cestari. Nemozno preto vediet, ci ta jednosmerka nie je dlha prehladna rovina porovnavana s krivolakymi vozovkami s podkladom macacich hlav a dvoma vrstvami asfaltu na juznom tahu.

pozn.: edited by admin

Feroslav, tu s vami súhlasím. To, že je niekto erudovaný (vzdelaný, …), viete, JG v oblasti dopravy pracuje, tak je normálne, že potom píše pre vás (a možno nielen pre vás) “ťažšie zrozumiteľným slovníkom”.

Ja som takmer všetko pochopil, ale to je teraz jedno. Máte pravdu, že mnohé takéto mapy majú len cestári a úradníci pracujúci niekde v doprave alebo priamo tí, ktorí sú síce súkromníci, ale v doprave podnikajú či dopravu rozvíjajú (aj stavajú) a ja si nemyslím, že je potrebné takéto mapy dávať do “obehu”, pretože by si ich kúpilo max. niekoľko 10-tok ľudí. To sú veľmi špecifické mapy, ktoré 99% ľudí nič nepovedia. :wink:

Ohľadom sčítania dopravy. Sčítanie dopravy by malo byť na Slovensku celoplošne robené pravidelne každých 5 rokov, bez ohľadu na to, akým tempom sa rozvíja cestná sieť a bez ohľadu na to, aká je tu vláda. Všetky výsledky by mali byť zverejnené na internete, napr. na stránke SSC. :sunglasses:

Myslim ze najdolezitejsie je vedenie trasy. Ludovo povedane na kolkych % je plna ciara. Ak by aj bola cesta siroka 11,5 m ale vsade je plna ciara, teda nesmie sa predbiehat je to omnoho horsie ako rovna cesta 7,5 m. Netvrdim ze sirka nie je dolezita, len to ze jej vaha je o dost mensia.

Ina vec je samozrejme ak cesta je 7,5 na papieri ale v skutocnosti 7,5 nie je.

Toto je to co si najviac vsimam, poznam pripady ked by som kapacity spochybnil aj ja, lenze nikdy nie o viac/menej ako o +/- 200 voz/hod a vacsinou s nimy suhlasim. Inak problem je mozno aj v tom ze zrejme sa rataju aj prerusovane ciary ktore su len kratke, teda kde predbiehanie je znemoznene npr. uz jednym protiiducim autom.

ssc.sk/user/view_page.php?page_id=1077

Prima linka ohľadom informácií o celoštátnom sčítaní dopravy a plánovanom oficiálnom uverejnení výsledkov. :sunglasses:

Na Slovensku platí zákon o slobodnom prístupe k informáciam. Ak Vám nepostačujú informácie zverejnené na webe tak stačí postupovať podľa toho zákona a vyžiadať si príslušné dokumenty.

ssc.sk/user/view_page.php?page_id=405

Ja to tak robím pravidelne a bez problémov.

problem precitat intenzity je na tejto mape ciest I. triedy:

http://www.ssc.sk/custom/showpicture.php?img=mapy/csintenzita_big.gif

na mape D a RC problem precitat cisla nie je:

http://www.ssc.sk/custom/showpicture.php?img=mapy/drintenzita_big.gif

Co si myslis o moznosti prilis velkolepeho planovania R3 BB-RK s cielom aby sa R3 BB-RK lahsie odmietlo :question: A co si myslis o moznosti ked rozhodne npr. 200 mil Sk, ked konecna cena pri vystavbe sa moze este menit :question:

No, toto si devil “trafil klinec po hlavičke”, pretože tu s tebou súhlasím na 99,99. Už sme asi v inej téme, ale to je jedno. :laughing:

Ja si tiež myslím, že úsek BB-RK pokiaľ na ňom nie je aspoň 5-6 variantov (viem, že sú v podstate len 3 a z toho “F” oficiálne ani nie je) rôznych možností ako napr. rôzne dlhé tunely či mosty atď., tak je to nezodpovedné a na dôveryhodnosti trasovania to nepridá. Argumenty z vyšších miest, že nechceme horšiu kvalitu sú “smiešne”, pretože toto bude RC a na RC sa na parametre 2x "nepozerá.

Nemyslím si, že rozhodne 200 mil. SKK, rozhodlo by (podľa toho, čo je k dispozícii) cca. 8-12 mld. SKK. Keby mal existovať variant “F”, tak by to bolo do 5 mld. SKK pre Turiec, avšak zároveň túto cenu by ešte znížil rozdiel Kraľovany-DK a RK-DK o ďalšie 1-2 mld. SKK, takže by to bola celkovo pre Turiec z hľadiska ceny výhra o 2-3 mld. SKK, čo je vzhľadom na celkovú sumu zanedbateľné číslo. Ale to mám k dispozícii ja svoje odhady, MDPaT (?) by ti povedalo, že rozdiel by bol až 10 a viac mld. SKK. :sunglasses:

A k tej tvojej poznámke, že zmeniť sa môže počas výstavby čokoľvek, s tým nesúhlasím, pretože to je síce pravda, ale takto sa plánovať a stavať nedá, naviac, je to obojstranné, t.j. aj Turiec aj Donovaly by sa “dali meniť”. :sunglasses:

ale na zaklade coho toto stale tvrdis? z TR do MT nie je najtazsi teren, ale do TR sa budes potrebovat z BB nejako prekopat. A tam to uz za male peniaze nepojde. Ak vezmeme do uvahy len ciste geograficke parametre, (bez moznych geologickych rizik), tak variant F bude urcite najlacnejsi zo vsetkych moznych. Ak tvrdis opak, skus to odovodnit. Ja poznam trasu aj cez Maly aj cez Velky Sturec, mam tieto tereny prechodene trochu aj ako turista. Lacnejsie to cez TR urcite nepojde. Nehovoriac uz o tom, ze aj pokracovanie R3 Kralovany-DK bude drahsie ako RK-DK.

Hej, na tom ministerstve zvyknu strielat cislami od bucka do bucka :slight_smile:

Tvrdím to, pretože existujú porovnania. Ja ich tu zatiaľ zverejniť nemôžem. :wink:

Kaviarista,

veď celkovo trasa MT-TR je jednoduchšia z hľadiska prírodných podmienok ako Donovaly-RK. Vodné zdroje sú na oboch, na trase cez Turiec by sa stavali protipovodňové opatrenia a na trase cez Donovaly by sa muselo pri výstavbe “prihliadať na existujúce vodné zdroje”. Okrem toho tu máme tunely na oboch variantách a tu je možné, že by Donovaly stáli toľko čo Šturec alebo o 1 mld. SKK menej, ale stále by to bolo na celkovej trase viac. A okrem toho sa plánuje iná varianta, než cez Donovaly a na tejto nie je ani cesta I. triedy, takže tá cena už by bola neúmerne vysoká.

Toto sú finančné dôvody. Ohľadom osídlenia, výnosnosti pri mýtnom systéme môj názor poznáš. O následnej ochrane ŽP tiež. :sunglasses:

jednak “hlavny” ako hlavny :slight_smile: ale jednak podla TINA je koridor z gdansk smerom dole zmerovany cez martin a ziar nad hronom a zvolen. ani omylom nema ist cez BB/ZV a uz vobec nie donovaly :slight_smile: kedy sa to naucis ?

dialnice aj RC ma splnat aj jedno aj druhe s tym ze ma byt focus na rozvoj slovenska. a tranzit ma byt sekundarna uloha.

Tina nie je modla a ani EU ani PR ani MR na takomto trasovani netrva…iba nase MDPT.

Myslim ze trasa cez ZH moze sposobit taky efekt ako D3 od CA do PR, t.j. nebude dostatocne vyuzivana => cize ani rozvoj ani tranzit…len stale a dookola jeden ciel jedneho mesta…

Aj to len vtedy, ked sa to prave hodi do karat. Europske trasy “E” vypracovala Ekonomicka komisia OSN pre Europu v 70-tych rokoch. Trasy TINA vznikli tak, ze si kazdy stat povedal, kadial ich chce a potom sa to vyhlasilo a kedykolvek sa moze zmenit. To je ako povedat, ze mam dazdnik, lebo som rano rozhodol, ze bude prsat a aj ked neprsi, nic sa neda robit, lebo som to uz povedal aj susedom. A nezabudajme, kedy bola vypracovana TINA a kym bola vypracovana zo slovenskej strany.

to je fakt, ze nikto na tom netrva, ale EU dava prioritne peniaze na koridory, to je fakt. vid rumunsko, ktora sa vyrazne odklonilo od TINA koridoru (po odporucani americkej firmy :slight_smile: a EU rezolutne odmietla poskytnut na tu trasu akekolvek financovanie.

madari poliaci podla TINA koridorov stavaju, takze je to relevantne alebo nie ?

to nehovorim ze ZH - MT je najidealnejsie trasovanie. uz aj kvoli tomu ze v ZH by sa too zbiehalo az prilis a uplne by to obchadzalo partizansku dedinku, co by zopar ludi neunieslo :slight_smile: a je aj faktom, ze by to v dlhodobom horizonte BB docela odpisalo :slight_smile: preto sa uvazovalo o pretrasovani aby bola zapojena aj BB

feroslav Ecka boli vypracovane v principe presne tak ako TINA trasy. team odbornikov a lokalnych zastupcov navrhlo trasovanie. takze zase zavadzas (ale to je u teba normalne). s tym ze uz len z principu ze ich vyhlasila taka prebytocna organizacia ako OSN su este menej smerodatne :slight_smile:

OSN (feroslav, aquila, devil):

Ja si veľmi vážim túto organizáciu, ale len do miery pomoci v krajinách, kde sú vojny, choroby, katastrofy, atď.

OSN nemá žiadne právo dokonca ani reálnu moc niečo stanovovať a prikazovať v oblasti riadenia hospodárstva každej krajiny či zoskupenia, pretože každý štát je suverénny a všeobecne USA a EÚ sú ešte k tomu dosť špecifické oblasti, ktoré de facto OSN riadia spolu s Ruskom a Čínou, aby to bolo vyvážené aj politicky, geogragicky, počtom obyvateľov a vojenskou silou. OSN má právo tak akurát poukazovať na sociálne rozdiely vo svete v hospodárskej oblasti, ktorú má v pôsobnosti a snažiť sa o väčšiu solidaritu, t.j. aby bohaté krajiny dávali peniaze na rozvoj chudobných.

To, že sa niekedy niečo doporučilo v 70.-tych rokoch je už úplne pasé, feroslav, lenže ty si zjavne historik a pre teba je určite najväčšou katastrofou to, že sa na Slovensku stavia D1 cez ZA.

SR je členom: OSN, NATO, EÚ, OECD, V4, CEFTA, …

A tou hlavnou je jednoznačne EÚ, potom je NATO a OSN a hneď za tým OECD, V4 a CEFTA. Takže SR sa riadi v oblasti hospodárstva tým, čo “povie” EÚ, pretože tá financuje všetko a v oblasti cestnej infraštruktúry najmä medzinárodné koridory TINA, … iné nie. :sunglasses:

Feroslav, až nám dá OSN 1 mld. EURo na cesty “E”, tak potom sa môžme riadiť aj v praxi radami OSN. :sunglasses:

nie je to pravda, odmietla davat financie iba z kohezneho fondu… :sunglasses:

invektiva, mozem tiez zacat hovorit o honelnikoch a pod…k comu je to dobre :question:

v principe ano ale nie presne tak, cez Turiec “E” nevedie rovnako nie cez Zwardon. A zaujimave je ze prave tieto trasy su sporne.

Ja vobec netusim kto robil kedysi “E” pre celu Europu (ale komunisti to rozhodne neboli) ale vtedy to nikomu nevadilo a bolo to rozlozene dost rovnomerne, kym o Tine to povedat nemozno…

hm co ja viem, tak na tu trasu EU odmietla dat peniaze pausalne. preto rumuni idu robit nove trasovanie. tam bol inak aj problem v tom ze povodna trasa isla k madarskym hraniciam tak ze z madarskej strany sa v tom useku nepocitalo s dialnicou asi nasledujucih 20-30 rokov.

ano mas pravdu, ospravelnujem sa :blush: trosku som sa nechal uniest, priznavam :unamused:

ono problem Eciek je v tom ze boli plus minus navrhovane skor koncom 60tych rokov a cez 70te roky. vtedy aj hospodarska “landscape” europy vyzerala kapanek inak. a to nie len slovenska. ale je fakt ze vacsina Eciek kopiruje do znacnej miery stare obchodne cesty. a keby sme sa mali riadit len eckami na slovensku tak tie dialnice a RCcky su uplne inde :slight_smile:

a sam musis uznat ze za 40 rokov sa uz co to zmenilo aj na slovensku :slight_smile: a aj s tymi komunistami sa myslis :slight_smile: resp nepriamo. na Eckach samozrejme robili aj ceskoslovensky odbornici. nebolo to robene stylom o nas bez nas. ludia z CSSR davali podklady a anylyzy kadial by mali ist Ecka. ako som povedal, princip bol ten isty ako pri TINA koridoroch, len TINNA su o nejakych 30-40 rokov mladsie.