Po dokonceni S1 v Polsku, rozostavaneho useku D3 na Kysuciach, Tunela Visnove, rekonstrukcii turcianskej betonky a vystavbe R11 v Madarsku sa ohromne skrati cesta touto trasou (len R11 usetri 20 minut), takze velka cast osobneho tranzitu bude uprednostnovat Sturovo. Dediny a mesta na trase budu ziadat obchvaty (ako ho uz teraz ziada Kalna nad Hronom), co by malo byt pre cestu prvej triedy vyhladovo samozrejmost, tak mozno niekoho hore napadne urobit to poriadne a za nie vela penazi v najlahsom terene aj s novym nakladnym mostom, ktory v Sturove chyba.
Pre porovnanie: cely takmer 80 km usek v polprofile od Hronskeho Benadiku po Sturovo vratane nakladov na nasu cast plnoprofiloveho mosta moze vyjst lacnejsie ako odhadovana cena 11 km plnoprofiloveho useku ZilinaBrodno - Kysucke Nove Mesto (412 mil. eur), ktory vcera naplanovala vlada. Plány diaľnic a RK do budúcnosti - #1123 podľa DrX
Aj Nitriansky samospravny kraj, do ktoreho patri aj Komarno aj Sturovo uprednostnuje Sturovo z “hospodarskych a socialnych dovodov” hidaszokertegyesulet.hu/resource … NSK_KE.pdf