Mosty cez Dunaj v Bratislave

Zatiaľ ponúkam len jednu linku:

rail.sk/skhist/mosty/bratislava.htm

Faktom je, že mosty v BA sa stavali už dosť dávno a tento 5. most už tu mal byť dávno hotový.

Inak už sa uvažuje aj o 6. moste, ktorý by sa mal začať stavať okolo r. 2010. :laughing:

vsak o siestom moste uz hovoril moravcik! :smiley: aj ked u neho to bolo tym ze akosi nevedel ze v BA je ich je zatial len pocet 4 :slight_smile:

inak ak by si sa zacal v roku 2010 tak to by bol uspech. vsak to je za necelych 5 rokov.

Tam sa teraz váha medzi severnou tangentou a mostom a ja ani neviem optimálne zhodnotiť, čo bude (by bolo) lepšie, na to som mladý. Ja dokážem len informovať. :laughing:

hm to tazko povedat, ale z pohladu ludi priamo v BA by bola severna tangenta lepsia. pre tranzit a tak nepriamo aj pre BA samozrejme siesty most, ale len za predpokladu dokoncenia a spojenia s D1 .. inak ten ako taky nema moc zmysel

Ideálne by bolo aby sa stavali obe riešenie, ale to sa asi nestane, keď bude asi rozostavaný aj Starý most a Nosný systém pre MHD. :laughing:

  1. most je úplne reálny. Veď po dobudovaní Apolla, tunela Sitina a rozostavaného NS MHD bude doprava zase niečo potrebovať.

Takže 6. most potrebný bude, otázkou len je, či sa aj začne stavať. Pretože napr. most Apollo mal byť hotový už v r. 2001.

V rámci BA si treba uvedomiť, že teraz sa preinvestuje toľko peňazí, za koľko by sa dala postaviť 1 trasa metra. :wink:

Dy, len si treba aj uvedomit ze od takeho roku 1993 sa v BA az do nejakeho 2002 temer nic nepostavilo. ten 2002 mam na mysli mierovu senecku :slight_smile:

co je samozrejme vidno … skratka BA ma devicit jak das

Nepochopili sme sa (to je tak, keď sa mi nechce písať všetko do detailov :confused: ), … v rámci jednej trasy metra tým myslím to, že metro bola drahá varianta, ale boli tu prísľuby, že sa za to metro v BA preinvestuje min. toľko, čo by stála jedna trasa.

Mne o deficite nemusíš nič písať. Ten má BA obrovský a v rámci miest v Európe je mesto BA jedným z miest, kadiaľ prechádza najväčší tranzit v rámci hlavných miest Európy. Prečo inak by sa asi rozširovali hlavné cestné ťahy atď.? Takže doprava je momentálne v katastrofálnom stave a tento stav už jednoducho nebol udržateľný, … stačila jedna dopravná nehoda na ktoromkoľvek moste a celá doprava v celej BA úplne skolabovala na 2-6 hodín, … a vznikalo ďalši nehody, … :unamused:

jasne, tak potom okey :wink: inak hlavna bola skoda ze to zeleny stopli v 89/90 kedy uz bolo z CSSR/CSFR rozpoctu delimitovanych 5 mld csk na tazke metro. keby sa stihol aspon tunel a par drobnosti je poriesene …

No tak takýchto plánov bolo tak veľa, že škoda je už všetkého … :unamused:

Dy, len tam sa uz aj realne stavalo, vsak stanica zahradnicka a depo janikov dvor sa este stihli postavit, aj nejake dalsi zemne prace …

Inak som zvedavý čo bude z Prístavným po dobudovaní 6 mostu, lebo podla predpokladu vtedy by sa mal začať prestavovať. A čo som videl tak je tam viac možností. Napríklad jedna že by to bolo tak ako doteraz len že hore by bolo 4+4. Ale mne osobne sa páčil variant hore 3+3 a rezerva na 4+4 z odstavných pruhov a dole železničná trať + električka a 2+2 mestský most :slight_smile:. Len toto riešenie znamená totálnu prestavbu :sunglasses: :laughing: teda zbúranie :open_mouth:

Ale to asi bude realne po dostavbe 7 mosta.

johhan, mno tak to je uz hoodne daleko buducnost :wink:

budeme radi ak bude aspon rozsireny na 3+3 v dohladnej dobe a ak dopadnu zle skusky tak aj to 3+3 resp 4+4 bude az po siestom moste .. teda okolo 2020-2030 pri nasom tempe …

Johhan,

toto už je pre mňa sci-fi, … ja sa na dôchodku snáď dočkám D1 BA-KE. A 7. most v BA, to už budem asi niekde inde … :unamused:

To by bolo idealne riesenie, ale skor mam dojem ze to je v rovine sci-fi. Budeme radi, ak bude hore aspon 3+3 :wink:

ono fakt budeme radi aj za to 3+3 (skoda ta “dorvata” senecka … mierova)

inak tunak na bleskovkach vcelku strucny clanok o BA mostoch :wink:

dialnice.info/viewtopic.php?t=1109

inak pekne vidno “cenu” penazi :wink: “novy most” stal necelych 150 milionov tehdajsich kc.. teraz sa za to neda pomaly postavit ani 1km cestyk prvej triedy na rovine :laughing:

Nedalo by sa rozšírenie Prístavného mosta vyriešiť aj postavením ďalšieho 4-pruhového mosta hneď vedľa dnešného? 4 pruhy pre tranzit + 4 pruhy pre mesto? Nemuselo by sa nič búrať…

Búrať by sa museli niektoré nájazdové a výjazdové rampy v Petržalke a v Prievoze a následne postaviť nové podľa toho kde by nový most stál, ale myšlienka to je zaujímavá a myslím, že aj zrealizovateľná :smiley:

jo jo presne, kopu veci by sa muselo burat podla man aby sa najazdy / vyjazdy nejako poriesili .. ala ta myslienka s tym podpornym mestkym mostom neni zla, aj ked to sa najprv postavi most pod slovnaftom ako toto :slight_smile: