Mesto Považská Bystrica

Je už nevyhnutnosťou odčleniť oblasť PB, IL a PU od samotného mesta PB, lebo to bude ešte dlho zaujímavé.

Oblasť: dialnice.info/viewtopic.php?t=1652

Odteraz je možná diskusia k samotnému PB priamo v tejto téme, kde môžu byť diskusie aj k diaľniciam, návrhom, ako D1 ovplyvňuje život v tomto meste atď.

Tak som pozeral v správach, že v meste PB je niekoľko desiatok nových autobusov do verejnej dopravy v meste, všetky nové autobusy sú červenej farby, náklady boli ak si dobre pamätám 170 mil. SKK. Vie niekto podrobnosti tohto financovania ???

Keď už nič iné, tak aspoň lepšia verejná doprava. Až 95% starých autobusov ide rovno do šrotu, karosy, ktoré slúžili 20 rokov v meste už jednoducho doslúžili.

Nefinancovalo sa to nahodou s kompenzacii mestu za estakadu??? :question:

No to snáď nie. :smiling_imp:

Preco nie? Ja som len tipol ze odtial,je problem dnes zohnat taku sumu jednorazovo… :sunglasses:

To aj ja pochybujem, PB nehospodári zle, aj keby si mala požičať, nie je problém :wink: .

Vie niekto, prečo bolo označenie tohto okresu v minulosti PX a nie hneď PB (nezbiehajme diskusiu na iné značky okresov) :question:

Protože PB měla Příbram.

sice som nevedel kým, ale vedel som že PB bolo obsadené. terz už viem.

Na nový povrch hlavnej cesty si PB musí počkať. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4700

MHD v PB s úplne novými autobusmi. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4699

Už je mi jasné financovanie, mesto nevlastní väčšinu v novom dopravnom podniku. Stačí jedno meno: George Trabelssie. Ceny lístkov nemajú dôvod ísť nahore. Táto investícia zlepší image, zníži náklady oproti prevádzke starých autobusov a zvýši prepravnú kapacitu. Náklady sa vrátia.

Tu nájdete Koncept Územného plánu mesta Považská Bystrica :

http://www.povazska-bystrica.sk/koncept-upn.phtml?id3=15415&id2=0

Čo sa týka tohto mesta, koncept mal dávno platiť, hlavne, čo sa týka dopravných ciest. Keby existoval presný a jasný územný plán, tak by to bol dôvod naviac pre trasovanie diaľnice cez mesto. Samozrejme, mesto malo mať viac trás.

Bezpečnejšie na Rajeckej ceste. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4786

Vyriešia sa v októbri dopravné kolapsy v meste? :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4878

Považská Bystrica: Ako je to s pozemkami pod cestami? :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4884

PB: Zrušia sa priechody pre chodcov na hlavnej ceste. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4885

Presne o tomto to je: nie je diaľnica, doprava už sa nedá inak presmerovať, tak treba začať obmedzovať ľudí, aby samotné autá mali prednosť čo najväčšiu. Ale aj o tomto to je: zdržovanie výstavby z rôznych dôvodov a to vždy budú pociťovať hlavne ľudia danej lokality, prečo by tu mali trpieť šoféri z celej krajiny :question:

Hnev, prach a pokazené autobusy. Tak sa dá momentálne popísať situácia, ktorá vládne v mestských častiach Považskej Bystrice v Hornom a Dolnom Moštenci. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4883

Kanalizácia vždy môže spôsobiť problémy, ale bude na dlho. Pokazené autobusy - také isté ako aj predtým, len nie tie najnovšie, to je snáď logické, že ich sem mesto nedá, kým nebude nová cesta.

Je to určite nepríjemné, že sú tu takéto problémy, ale o tomto je stavebníctvo všade na svete, jednoducho sa vyskytli problémy, ktoré sa nedali len tak ľahko odstrániť.

Mne sa tak zdá, že obyvatelia PB jednoducho “kydajú a kydajú”, ale správne poznamenali, že sa tomu nerozumejú. Ono totiž záleží aj podľa zmluvy, keby tá bola dôslednejšia (a možno aj je), tak sú tu nejaké postihy. Je to môj názor.

Áno, je to presne o primitívnej úvahe, že v relácii prínosy-náklady sa za náklady považujú len “prachy vysolené na prkno” a obmedzovanie ludí a zabitie ludí na cestách sa neberie v úvahu (veď za to ani mesto, ani štát nemusí nič platiť).

V monitoringu tlače ([Kauza diaľnica, kauza Európska investičná banka (PB))) to presne vystihli:

V roku 1996 nič nebránilo jeho výstavbe (pozn. tunela) – okrem neochoty predchodkyne dnešnej Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) – Slovenskej správy ciest, odôvodňovanej vysokými nákladmi na výstavbu. Keby sme dnes zrátali všetky škody, ktoré vyplynuli z neexistencie diaľničného obchvatu, tunel by asi vyznel ako ekonomicky veľmi efektívne riešenie.

mcmillan, problem je, ze v roku 1996 variant V1 cez tunely orlove/zdiar nechcelo ani mesto a statu to len a len vyhovovalo.

variant V7 mesto aktivne zmarilo povolenim vystavby tesca v priestore kde mal byt severny portal tunela.

tazke tak stoji otazka :slight_smile:

Presne tak. A naviac, na tú dobu sa bez problémov investovalo kdekoľvek, diaľničná výstavba bola boom, to sa všade hovorilo a reálne to tak aj bolo, naštartované tempo z ničoho a napríklad mesto PB si povedalo, že na tom bude ryžovať, to si štát ale nenechal. Variantov bolo veľa, tunelový nebol zďaleka ani jeden a mesto nechcelo hocičo. A zase na tú dobu stavať tunelový variant nebolo výhodné, to nie je nikdy výhodné, keď ide o obývané oblasti, ale v PB bez problémov bude stačiť aj estakáda a naviac tá, ktorá je navrhnutá je viac než dobrá.

Považská Bystrica je zaujímavá pre domácich aj zahraničných investorov. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4961

V areáli bývalých Považských strojární dnes pôsobí zhruba 30 slovenských a zahraničných firiem, ktoré zamestnávajú vyše 5 000 ľudí. Je to takmer polovica zamestnancov, ktoré mali strojárne pred svojim krachom začiatkom 90. rokov.

Je to jasné oživenie strojárskej tradície v tomto regióne. :stuck_out_tongue:

Pripravované investície v PB za 4 mld.
dialnice.info/viewtopic.php?t=4963

Ralizácia týchto zámerov by určite mestu pomohla. Trochu tu bije do očí fakt, že sa začína kampaň pred komunálnymi voľbami.