Marchfeld Schnellstrasse (Rýchlocesta cez Moravské pole)

Marchfeld-Schnellstraße ako „Téma s viacerými variantmi“:

Pred zhruba rokom priniesli GSVnews správu o najväčšom plánovanom cestnom projekte v dolnom Rakúsku. Medzitým sa niečo pohlo dopredu. Rozhovor s vedúcim oddelenia diaľníc a rýchlostných komunikácií vlády dolného Rakúska Rudolfom Gruberom, tvorí základ pre aktualizáciu informácií.

K súčasným najnáročnejším projektom v dolnom Rakúsku patrí plánovanie Marchfeld Schnellstrasse S2 medzi Viedňou a štátnou hranicou so Slovenskom - náročným preto, pretože úloha zúčastnených odborníkov pripomína tak trochu kvadratúru kruhu: vysokokapacitná cesta má prepojiť hospodárske priestory Viedne a Bratislavy, zároveň však obce, napojené na Angernskú cestu B8 (Angener Strasse) - Deutsch-Wagram, Strasshof a Gänserndorf - odbremeniť od dopravného zaťaženia a zlepšiť dosiahnuteľnosť Marcheggu.

Podľa pána Grubera sa momentálne skúma koridor medzi B8 a Ostbahn /železnica Viedeň-Marchegg/. Ktorou trasou nakoniec bude Marchfeld SchnellS smerovať, závisí od toho, akú funkciu bude rýchlostná cesta spĺňať ako prioritnú: buď odbremenenie od dopravy v obciach pozdĺž tejto osy, spojených s napojením miestnych podnikateľských miest, alebo priame prepojenie oboch susedných hlavných miest. Prvý variant má bližšie k trasovaniu B8, druhý zase k trasovaniu Ostbahn (železnica). Kompromisom by mohla byť cesta, ktorá by nemala funkciu napojenia /obcí, alebo hlavných miest/, ale prepájala by priemyselné a podnikateľské územia.

Definitívne rozhodnutie o trasovaní sa očakáva vroku 2006. Detailné prieskumy, správa o hodnotení na životné prostredie a ďalšie dokumenty majú byť v roku 2007 “pod strechou”. Stavba by sa mohla začať v roku 2008 a ukončiť v roku 2010.

Do konca roku 2006 alebo do začiatku 2007 ešte potrvá, kým sa dosiahne podstatné zlepšenie dopravy z Viedne do Bratislavy. Správa o hodnotení vplyvu na život. prostredie prebieha a má byť ukončená do leta, tiež prebieha výkup pozemkov.

„Na základe diaľnice na Kittsee ako aj s Marchfeld-Schnellstraße vyvstane okruh kruh medzi Viedňou a Bratislavou s osou severne a ďalšou južne od Dunaja , zdôrazňuje pán Gruber. Na základe poznámky, že vysokorýchlostné prepojenie so severom slovenskej metropoly bude takmer 20 rokov po otvorení východnej hranice, reaguje Gruber elegantne: „Dopravná politika v deväťdesiatych rokoch sa orientovala na existujúce dopravné zaťaženia. Kde nič nebolo, nemohlo byť ani dopravné zaťaženie, napríklad v priestore Marcheggu. "

V Marcheggu je na programe dňa zriadenie cestného prepojenia na existujúcom železničnom moste: “Práce na spevnení základov a stabilizácii pilierov prebiehajú. V druhej polovici roka má spolkové vojsko yriadiť provizorné prepojenie a napojiť ho na cestnú sieť. Okolo 400 m dlhý most so šírkou 3,5 m unesie dopravné prostriedky do 16 t – v jednom smere so semafromi, regulujúcimi dopravu. Toto je realizovateľné pri odhadovanom zaťažení do 1000 vozidiel za 24 hodín.”

Ďalší most má stáť pri obci Hohenau. Zo strany dolného Rakúska prebiehajú stavebé práce, na slovenskej strane sa stavba potýka s finančnými zdržaniami.

Zásadné rozhodnutie ohľadom diaľnice A5 sa očakáva na začiatku roku 2005: Zastupiteľstvo obce Mistelbach sa vyslovilo pre západný obchvat v blízkosti obce, čím sa pripojilo k riešeniu, favorizovanom spolkovou krajinou. Tento variant zahŕňa odbremenenie obce od dopravného zaťaženia, zároveň bude obec dobre dostupná z diaľnice. “Dopravné riešenie Mistelbach” na základe súčasného stavu plánovania, môže byť hotové v roku 2009.

Poznámka autora príspevku: Ďalšie informácie sa týkajú výstavby cesty B303 (Stockerau-Klein Haugsdorf), mostu cez Dunaj Traismauer, výstavby S33 a S5 medzi Stockerau und Krems.

Príspevok je voľný preklad z rakúskeho zdroja.
(krátené), celý článok http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8530#8530