II/583 komunikácia ku KIA Motors
[Komunikácie automobilky KIA Motors Slovakia]
Výstavba východnej komunikácie v júli 2006 a pripojenie do dodávateľského závodu HYSCO automobilky KIA Motors Slovakia. Východná štvorpruhová komunikácia ohraničuje závody automobilky na východnej strane a spája štátnu cestu II/583 s novou preložkou štátnej cesty II/583 s celkovou dĺžkou 1,2 km.
[Komunikácie automobilky KIA Motors Slovakia]
Výstavba východnej komunikácie v júli 2006 povedľa dodávateľského závodu MOBIS Slovakia automobilky KIA Motors Slovakia. Východná štvorpruhová komunikácia ohraničuje závody automobilky na východnej strane a spája štátnu cestu II/583 s novou preložkou štátnej cesty II/583 s celkovou dĺžkou 1,2 km. Od obce Gbeľany vľavo je vybudovaný mohutný protihlukový val.
[Komunikácie automobilky KIA Motors Slovakia]
Výstavba východnej štvorpruhovej komunikácie v júli 2006, ktorá spája štátnu cestu II/583 s novou preložkou štátnej cesty II/583 s celkovou dĺžkou 1,2 km. Po pravej strane sú dodávateľské závody automobilky HYSCO a za ním MOBIS Slovakia. Vľavo je obec Gbeľany oddelená protihlukovým valom.
[Komunikácie automobilky KIA Motors Slovakia]
Pripojenie východnej štvorpruhovej komunikácie na štátnu cestu II/583, ktorá ohraničuje závody automobilky na východnej strane. Vzadu je viacúčelové školiace stredisko Mesta Žiliny v Gbeľanoch. Centrum má hodnotu 300 miliónov korún a Mesto Žilina si vzalo naň úvery, ktoré bude splácať 15 rokov. Využíva sa nielen na školenie zamestnancov automobilky KIA, ale slúži mestu, potrebám vyššieho územného celku, univerzity, aj okolitým obciam. V stredisku je zamestnaných približne sto ľudí.
[Komunikácie automobilky KIA Motors Slovakia]
Výstavba východnej štvorpruhovej komunikácie v júli 2006, ktorá spája štátnu cestu II/583 s novou preložkou štátnej cesty II/583 s celkovou dĺžkou 1,2 km. Po ľavej strane sú dodávateľské závody automobilky MOBIS Slovakia a HYSCO Slovakia. Na pravej strane je obec Gbeľany oddelená protihlukovým valom. Celkom vzadu je viacúčelové školiace stredisko Mesta Žiliny v Gbeľanoch.
[II/583 Obchvat Gbelian]
Novovybudovaná komunikácia (preložka štátnej cesty II/583) vedie zo Žiliny, prechádza okolo automobilky KIA Motors a končí napojením na východnú komunikáciu (vľavo), ktorá pokračuje na pôvodnú cestu II/583 pred Gbeľanmi. Vpredu je začiatok stavby obchvatu Gbelian.
[II/583 Obchvat Gbelian]
Cesta II/583 prechádza dočasne po východnej komunikácii okolo dodávateľských závodov MOBIS a HYSCO a pred Gbeľanmi sa napája na pôvodnú kominikáciu.
[II/583 Obchvat Gbelian]
Začiatok stavby obchvatu Gbelian. Druhá etapa stavby, ktorá mala nasledovať hneď po prvej, bude napojená na pôvodnú cestu II/583 pri Varíne. Jej celková dĺžka je 1,7 km.
[II/583 Obchvat Gbelian]
Obchvat Gbelian cesta II/583 smerom ku Varínu.
[II/583 Obchvat Gbelian]
Obchvat Gbelian cesta II/583 smerom ku Varínu, križovanie s miestnou komunikáciou obcí Gbeľany (vľavo) a Mojš (Vápenka Varín a žel. stanica Varín) vpravo.
[II/583 Obchvat Gbelian]
Obchvat Gbelian cesta II/583 smerom ku Varínu pred dokončením.
[II/583 Obchvat Gbelian]
Križovanie novej cesty II/583 s miestnou komunikáciou - odbočka z pôvodnej cesty II/583 za obcou Gbeľany (vľavo) do Varína (vpravo). Kúsok za touto križovatkou sa nová komunikácia pripája na pôvodnú komunikáciu II/583 smerom do Terchovej.
[II/583 Rovná hora]
Upozornenie pred vjazdom na sedlo Rovná hora
[rovnahora1.]
II/583 medzi obcami Zázrivá a Terchová prechádzajúca sedlom Rovná hora
[rovnahora2.]
II/583 medzi obcami Zázrivá a Terchová prechádzajúca sedlom Rovná hora
[rovnahora3.]
II/583 medzi obcami Zázrivá a Terchová prechádzajúca sedlom Rovná hora
























