Dočká sa Prievidza po rokoch obchvatu? Cestári pripravujú pokračovanie jeho výstavby

Vybrali dodávateľa štúdie realizovateľnosti druhej etapy.

PRIEVIDZA Slovenská správa ciest (SSC) pripravuje pokračovanie výstavby obchvatu Prievidze. Cez verejnú súťaž vybrala dodávateľa štúdie realizovateľnosti druhej etapy obchvatovej komunikácie. Zmluvu zverejnila v centrálnom registri zmlúv, ešte nie je účinná.

Dodávateľom štúdie bude na základe výsledku verejnej súťaže spoločnosť Dopravoprojekt so sídlom v Bratislave. Cena za dielo je vo výške 463.648,50 eura. Zmluvu zverejnili cestári v centrálnom registri zmlúv 3. júla. Upozornili, že účinnosť nadobudne 60. kalendárny deň potom, ako bude zhotoviteľovi doručené písomné oznámenie objednávateľa o tom, že objednávateľ si zabezpečil financovanie plnenia predmetu tejto zmluvy. Štúdiu by mala firma vypracovať do deviatich mesiacov od realizácie dopravného prieskumu.

Vypracovanie štúdie realizovateľnosti je podľa cestárov podmienkou pre správne rozhodnutie o variante a postupnosti výstavby obchvatu, ako aj ex ante kondicionalitou v procese vyhlásenia verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby - aktualizácie pre štúdie pre prvú etapu druhú stavbu a rozhodovaní Európskej komisie o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na vypracovanie projektovej dokumentácie a pri spolufinancovaní realizácie stavby v rámci Programu Slovensko, prípadne z Plánu obnovy a odolnosti SR.

„Úlohou štúdie je verifikovať technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie trasovania obchvatu mesta Prievidza s cieľom odkloniť tranzitnú dopravu z intravilánu mesta s optimalizáciou križovatkových napojení, nákladovosti a etapizácie výstavby,“ skonštatovala SSC.

Súčasťou požadovaného posudzovania alternatív je aj východné vedenie obchvatu - prepojenie ciest I/64 a I/9. Obchvat mesta Prievidza v podobe preložky cesty I/64 je súčasťou komunikačného koridoru v orientácii sever - juh prepájajúceho krajské mestá Žilina a Nitra.

„Úlohou spracovateľa je objektívne vyhodnotiť dopravný potenciál variantného trasovania mestského obchvatu pri zohľadnení multimodality širších dopravných vzťahov. Existujúce dopravné problémy mesta bude potrebné riešiť kombináciou výstavby obchvatu s opatreniami v iných módoch dopravy za účelom zabezpečenia mobilitných potrieb obyvateľstva v širšom spádovom území s dôrazom na módy verejnej a nemotorovej dopravy s primeranou sieťou dopravnej infraštruktúry,“ priblížila SSC.

SSC vybrala cez verejné obstarávanie i dodávateľa pokračovania prvej etapy obchvatu mesta. Druhú stavbu prvej etapy obchvatovej komunikácie má postaviť Eurovia SK, Eurovia CZ a SMS za viac ako 23 miliónov eur. Spoločnosť ju chce financovať z fondov Európskej únie.

Dodávateľ by mal výstavbu zrealizovať do 976 dní od začatia prác. Vykonávanie prác bude povinný zabezpečovať sedem dní v týždni, a to vrátane víkendov a štátnych sviatkov.

Prvý úsek stavby začala SSC - Investičná výstavba a správa ciest Žilina stavať v roku 2008. Zrealizovaný je však zatiaľ len od priemyselného parku v Prievidzi po kruhový objazd pri Bojniciach.

Zdroj: Dočká sa Prievidza po rokoch obchvatu? Cestári pripravujú pokračovanie jeho výstavby - SME | MY Horná Nitra

1 lajk

Táto téma bola automaticky uzavretá po 2 minútach od poslednej odpovede. Nové odpovede už nie sú povolené.