Tunel Horelica sa nachádza na diaľnici D3. Je súčasťou obchvatu Čadce. Dľžka razenej časti tunela je 555 m. Celková dľžka tunela s portálmi je 605 m. V úseku budúceho západneho portálu tunela práce začali v apríli 1998. S výstavbou slávnostne začali v júli 2000. Prerazili ho v máji 2002. Slávnostné prerazenie tunela za účasti premiéra M.Dzurindu sa uskutočnilo 7.6.2002. Obchvat Čadce spolu s tunelom Horelica uviedli do prevádzky 29.októbra 2004.
Tunel je jednoprofilový s obojsmernou prevádzkou. Vozovka je cementobetónová. Šírka vozovky medzi obrubníkmi je 9 metrov. Po oboch stranách sú chodníky 1 meter široké. Tunel je prepojený so súbežnou únikovou štôlňou na dvoch miestach. Maximálna výška nadložia je 40 m.
Tento tunel pomohol celému regiónu. Je to zaujímavé, ale takéto diaľničné tunely sa stavajú len tam, kde sú (hory) chudobné regióny, či už tento tunel Horelica, čo je región Kysúc, ale aj tunel Branisko, čo je Spiš.
Toto je vyborna stavba, kde aj podla mna staci, ze je postaveny jeden tubus. Je to dost. Aj cela dialnica D3 by mohla byt postavena na 1/2 profil, stacilo by to. Len uz tu mala byt. Takto to vidim ja.
Ked sa dostavia dialnica D1 do ZA a KIA bude vyrabat na 100%, tak bude potrebne postavit D3 na plny profil postupne.
Dialnica D3 sa planuje (aspon podla poslednych udajov) stavat na 1/2 profil v celej dlzke, mozno s vynimkou niekolko km pri ZA.
D3 nebude dostavana skor ako v r. 2010. Toto je datum, na ktory chce “tlacit” ZA VUC. NDS, a.s. predpoklada skoncenie vystavby v r. 2014.
Tunelov by malo byt 5 a vzhladom na to, ze D3 bude mat parameter rychlostnej cesty, tak neviem presne co plati ohladom odpocivadiel.
Potom je dost vela info aj na stranke www.ndsas.sk
Inak rozlozenie toho, ze kolko ma byt tunelov alebo ako sa ma stavat tak to si myslim, ze je rozhodnute a moze sa to zmenit samozrejme, ale nepredpokladam to vzhladom na financnu a politicku situaciu ohladom dialnicnej vystavby.
130 bude akorát na úseku Hričov. Podhradie - Žilina Strážov, jinak na polovičním profilu je vmax 90 km/h a v tunelu je omezení na ještě nižší rychlost tušim, že 80 km/h.
Požiarny záchranný zbor v Čadci organizuje cvičenie núdzových postupov v prípade hromadnej havárie v tuneli Horenica túto sobotu 21.4.´07. Nácvik spolupráce zložiek záchranného integrovaného systému (pozemná ZZS, letecká ZZS, polícajný a požiarny zbor)
Horelica ma dopravnu dlzku 605m, svetlu sirku 11,8m, sirku vozovky medzi obrubnikmi 9m, sirku chodnikov 2×1m, vysku prejazdneho prierezu 4,5m+ rezerva 30cm, 0 nudzovych zalivov a 2 unikove cesty.
Tunel sa nachadza v blizkosti mesta Cadca na trase D3. Skusobna prevadzka zacala v oktobri 04, do trvaleho uzivania bol uvedeny 1.5.05.
Paralelna unikova chodba ma dlzku cca 350m.