D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Diaľničný úsek D3 Oščadnica - Čadca má dĺžku 3,44 km. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004. Nahradil preťaženú cestu I/11 prechádzajúcu Oščadnicou a Čadcou-Horelicou. Ročná priemerná denná intenzita na tomto úseku dosahovala v roku 2000 až 11666 vozidiel za 24 hodín. Výstavba začala v apríli 1996. Do konca roku 1998 stavbári úsek takmer dokončili. V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby. Na tomto úseku je 7 mostov s celkovou dĺžkou 540 m a oporné múry majú dĺžku 1300 m. Sú tam protihlukové steny v celkovej dĺžke 900 m.

Na úsek Oščadnica - Čadca nadväzuje úsek Čadca obchvat, I.etapa. Úsek má dĺžku 1,39 km. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004. Nahradil cestu I/11 vedúcu cez Čadcu. Na tomto úseku sú dva mosty s dĺžkou 130 a 435 metrov. Súčasťou úseku je aj tunel Horelica s dĺžkou 605 metrov. V polovici apríla 1998 začali prvé práce na obchvate v predportálovej časti tunela v dĺžke 180 metrov. Čadca obchvat, II.etapa má dĺžku 1,4 km. Z toho v trase dialnice D3 je dokončený úsek dĺžky 160 metrov. Súčasťou úseku je aj výstavba privádzača do Čadce s dĺžkou 620 metrov a rekonštrukcia cesty I/11 v dĺžke 390 metrov. Výstavba sa začala v októbri 2000. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004.

Novovybudovaná cesta v trase diaľnice D3 má dĺžku 4,8 km. Novovybudovaná cesta (diaľnica a privádzač) s dĺžkou 5,4 km nahradila cestu I/11 v dĺžke 5,9 km. Celková dĺžka novej trasy vrátane rekonštrukcie cesty I/11 (600m) dosahuje 6,0 km. Tieto úseky uviedli do prevádzky 29.októbra 2004.

Tento materiál bol získaný zo stránky highways.sk

Musím povedať, že tento úsek skutočne pomohol. :laughing:

Môžem potvrdiť, ale mohol byť dlhší, toto je ako “vzorka”. :laughing:

V inej časti tohto fóra sa píše, že obchvat Čadce je označený ako cesta pre motorové vozidlá, je teda spoplatnený?

Cesta pre motorové vozidlá snáď vylučuje to, že cesta je zdarma? :unamused:

Aj R1 TT-NR je takouto cestou a nevšimol som si, že by to bolo tak.

Avšak nechcem súdiť D3, neviem teraz presne.

Toto bola velmi dolezita stavba na useku D3, pretoze je to obchvat okolo najvacsieho mesta na D3 a zaroven je sucastou obchvatu aj tunel. Pekny, moderny tunel Horelica.

Ja mam vsak malu poznamku: Tento obchvat mal byt podla mna na 100% postaveny na plny profil a mal byt dlhsi, aspon 10 km, aby to bola skutocne najdolezitejsia stavba na D3 a dal by sa tym zaroven jasny signal Poliakom, ze SR mysli vystavbu D3 vazne. :wink:

faktom je ze sa to malo potiahnut dalej lebo takto sa cele mesto neobchadza aj ked ten tunel vela vyriesil. mno v tomto si nemyslim, ze bolo nutne stavat na plny profil. bolo by to fajn, ale SR na to fakt nemala peniaze. radsej ako plny profil ho mohli potiahnut dalej a urobit kompletny obchvat cadce v polprofile …

aquila,

ziadny stat nema dost penazi na infrastrukturu v takom rozsahu, aby boli vsetci hned spokojni, ale toto je otazka priorit.

Ja by som napriklad radsej nestaval jeden usek na D1 a presunul by som peniaze na D3. Ktorykolvek usek na D1. Tam je to jedno, ci je tam o 10 km viac alebo menej, ale na D3 to jedno nie je kvoli Poliakom a CR.

A keby to bolo na 1/2 profil tak bez problemov by tam uz dnes bolo 10 km. :wink:

Priatelia, vie mi niekto povedať, či je obchvat Čadce spoplatnený? Chystám sa totiž v najbližších dňoch ísť zo ZA do OV, tak či budem potrebovať nálepku?

Na stránkach MDPT som sa k zoznamu spoplatnených úsekov nedopátral :blush:

Inak želám šťastné a veselé :bulb:

podle stránek NDS vypadá, že je úsek zdarma.

Podla mojich info je D3 - obchvat okolo Cadce na 1/2 profil s usekom cez tunel Horelica zadarmo pre vsetky kategorie aut. Ale na 100% to nepotvrdim. Odporucam kontaktovat: ndsas.sk/index/index.php?ids=170 a tu by si sa mal dozvediet info na 100%. :wink:

Podľa mapky na ndsas.sk/index/index.php?ids=3&lang=sk obchvat Čadce spoplatnený nie je.

Práve sa chystám vyraziť, tak sa presvedčím na vlastné oči :sunglasses:

Tak som v pondelok aj v utorok cez ten tunel išiel a nie je to tam ani označené ako cesta pre motorové vozidlá, ako sa tu svojho času spomínalo. Takže je to cesta 1. triedy.

V pondelok na tabuliach svietilo obmedzenie rýchlosti na 60 km/h, čo sa mi zdalo dosť málo vzhľadom na parametre tejto cesty, pričom bolo sucho.

V utorok som tade išiel v hustom snežení, na ceste bola vrstva čerstvého snehu a svietili tam značky “Poľadovica” a obmedzenie na 40 km/h, čo hodnotím kladne. Je vidieť, že tam tie svetelné tabule nie sú na parádu a používajú sa, keď treba.

Ozaj, všetko najlepšie do nového roka všetkým, ktorým záleží na tom, aby doprava čo najlepšie slúžila ľuďom :stuck_out_tongue:

To je mozne ze tam takato tabula nie je zrejme vzhladom na absenciu paralelnej cestnej komunikacie, … ale tento usek je sucastou D3. Teda je to dialnica postavena na 1/2 profil. A nie som si isty, ale je dost pravdepodobne, ze vseobecne aj na Slovensku plati ze dialnica na 1/2 profil je zadarmo. :wink:

V r. 2011-2013 sa navrhuje dostavať na plný profil.

tak rysuje sa tu necakany usek a to dokoncenie obchvatu cadce .. a neni az take drahe ..

dialnice.info/viewtopic.php?t=10621

len nechapem co na 1,3 km chcu robit do roku 2011 ?!?

V hore uvedenej linke na ten článok o obchavate CA sa nespomína, že obchvat je súčasťou diaľnice D3, ale asi to tak bude, nie? A keďže obchvat je asi plánovaný na 1+1, tak aj diaľnica D3 pôjde až po Svrčinovec asi len v polprofile. Ak by to tak bolo, plnohodnotnú diaľnicu by sme mali len po KNM a odtiaľ až k hraniciam CZ a PL, resp. MÚK Svrčinovec by bola diaľnica v polprofile? Toto riešenie by ma nepotešilo, som jednoznačne za plný profil až po Svrčinovec.

to je bohuzial ta typicka slovenska novinarcina .. ale ziadny iny obchvat cadce v plane nie je .. je to len dokoncenie useku oscadnica - cadca, bukov .. len zase na tomto useku vznikne jedna zbytocna MUK .. a to cadca bukov ..

To je len obycajne dokoncenie obchvatu Cadce, ktory sa povodne mal otvarat cely. A kedze samotny usek Cadca Bukov-Svrcinovec totiz nezahrna tych 1,3 km, musi to ist ako samostatna stavba.

“Stavba cesty bude tvoriť obchvat mesta a napojuje sa v km 0,00 na jestvujúci mostný objekt cez rieku Kysucu rušňové depo a trasa je vedená po km 0,35840 - križovatka Kukučínova ulica v súbehu so železničnou traťou číslo 127 Žilina - Čadca a následne sa odkloní na terajšiu cestu I/11, kde sa okružnou križovatkou napojí na túto cestu I. triedy.”