CREC je 3. najväčšia stavebná spoločnosť na svete. V Ázii jej dokonca patrí 1. miesto sveta. Realizovala alebo realizuje rôzne projekty v takmer 60 štátoch sveta. Najnovšie má záujem vstúpiť aj na slovenský stavebný trh a to do oblasti výstavby dopravnej infraštruktúry (diaľnice, mosty, tunely, železnice), ale tiež do výstavby bytovej infraštruktúry.
Firma patrí medzi 500 najväčších firiem sveta, momentálne ju dokonca zaradili na 342. miesto. Realizovala napr. známy palmový ostrov v Dubaji.
Keď sme na diaľničnom fóre, tak firma stavala takmer 3500 km diaľnic, rovnaký počet ciest, ďalších 1500 km mostov a 1200 km tunelov a to všetko zatiaľ len v samotnej Číne. To, čo realizovala mimo Číny, nezverejňuje, pokiaľ to nepresiahne hodnotu 150 mil. USD.
Zaujíma ma prečo si táto firma vybrala Slovensko. Keď vo výstavbe diaľnic a železníc sme na tom veľmi biedne a aj keby získala nejakú stavbu diaľnice, bola by v strate ako japonci z TAISEI.
Zo širokorozchodnej trati nikdy nič nebude. Existuje predsa južna žel.trasa a načo by nám bola širokorozchodná trať. Vláda sa nech zaoberá modernizáciou tejto trate ako nezmyselnou stavbou širokorozchodnej.
Nejde o to, či tu niečo dokážu, alebo čo z čoho bude alebo nebude. Ale keby sem prišli, prerazia na pár stavbách cenou a dopadnú ako Strabag alebo Skanska, že návratnosť vstupného kapitálu sa predĺži z 5 na 10 rokov, ale budú tu.
V SR je malý trh, ak mali záujem ísť do PPP tak prišli po funuse (azda obchvat BA by mohli s niekým v konzorciu) ale osobne si myslím že im ide o presunutie čínskych robotníkov do Európy kde je pracovnej sily v stavebníctve nedostatok a dopadne to možno na niektorých stavbách tak že ako subdodávateľ dodajú pracovnú silu (otázka je čo to spraví s kvalitou a nakoľko sú tí Číňania vzdelaní)
Po dobudovaní D1 a R1 už nebude politický tlak na veľké projekty, tie ostatné dialnice a RC už neoslovujú tak veľa voličov, takže uvidíme.
Tá železnica by bola politická samovražda keď existujúce trate sú dnes vyťažené na 40% roku 89.
Nepodceňoval by som Čínu. Dnes sa tam stavia viac ako 40 000 km diaľnic, z toho 1/2 na 8 jazdných pruhov a na veľmi dobré parametre. Celkovo by som nepodceňoval krajinu, v ktorej 1/10 sa má lepšie ako my tu. Pracovná sila extrémne lacná, ale pri práci náročných estakád a mostov dokážu zapojiť najmodernejšiu techniku. Nevidel som to na vlastné oči, ale stačí si pozrieť stanice Spektrum, Discovery ako sa tam stavia posledné roky.
Omyl. Ak by to bola pravda, tak sa dnes nestavajú žiadne iné úseky. A čo tam potom, že D1 a R1 sú za 120 mld. Sk, keď D3, D4, R2, R3 či R7 sú za ďalších pár 100 mld. Sk ? Diaľnice budú vždy zaujímavé, pre každú vládu. Otázka je, aký spôsob financovania si kto zvolí.
Dovolím si nesúhlasiť. Na juhu poriadna trať neexistuje. A práveže je nereálne dožiť sa stavu, že by do r. 2020 mohla byť zásadne zmodernizovaná … budeme radi, ak sa to stane na severnom hlavnom koridore.
Ak by tu železnicu mali financovať Rusi, žiadna politická samovražda, ale na 5-8 rokov práca pre 8-12 000 ľudí.
Najnovšie je o príchode firmy CREC v slovenskom ekonomickom časopise Profit.
Na jednej strane by firma rada investovala do infraštruktúry na Slovensku. Na druhú stranu nedominuje v žiadnom z PPP projektov na výstavbu diaľnice a že by stavala železničnú trať, o tom pochybujem, aj keď skúsenosti istotne má, z politického hľadiska by to SR a RF dohodili svojim firmám.
Firma CREC zmodernizovala alebo postavila 2/3 čínskych železníc, diaľnic, ciest, tunelov a mostov. Realizuje aj budovy a metro.
V Európe chce preraziť nízkymi cenami a začať chce práve na Slovensku, keďže sa tu úspešne presadili iné ázijské firmy ako Kia, Hyundai, Sony, Samsung, Yazaki, … a ich dodávatelia. Zatiaľ ale v rámci Slovenska neoslovila žiadnu veľkú firmu a s menšími sa tu presadí len ťažko.
Mne to nevadí = mne sa to tiež stávalo ako moderátorovi lebo okienka citovat/upraviť sú tesne vedľa seba a v rýchlosti sa to prosto stalo … kvôli tomu to nemusíš mazať, … mýliť sa je ľudské leda že by si nebol človek
No, však, nevadí … čo sa týka toho, čoho je to príloha - neviem, ale ku trendu to nechodí, resp. vo firme trend nemáme, máme len profit. A ten má niekoľko desiatok strán. Ale fakt neviem a je mi to inak jedno.