Cestný obchvat pri Oravskom Podzámku

zilinskyvecernik.sk/archiv/2 … 4.html#4/1
zilinskyvecernik.sk/archiv/2 … zvstr4.pdf

Cestný obchvat pri Oravskom Podzámku

Takmer 530 miliónov Sk sa má preinvestovať tento rok pri výstavbe cestného obchvatu Oravský Podzámok - Horná Lehota (okres Dolný Kubín), ktorý sa nachádza na hlavnom cestnom ťahu k slovensko-poľskému hraničnému priechodu Trstená. Jeho výstavba bude stáť okolo 2,2 miliardy Sk a na rok predpokladajú vynaložiť na jeho budovanie 750 miliónov až jednu miliardu Sk. Dielo, ktoré začali stavať v novembri 2004, má byť hotové v októbri 2007. Pre TASR to uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., v Bratislave Marcel Jánošík.

Oravský cestný obchvat má merať 6,6 km. Budú ho tvoriť štyri premostenia s dĺžkou 300 až 700 m a tri malé mosty, ktoré majú byť dlhé 10 až 100 m. Obchvat budujú v zložitých geologických podmienkach, lebo sa tam objavuje vysoká hladina spodných vôd a naplaveniny v súvislosti s riekou Oravou. Obchvat napoja na jestvujúcu cestu pri závode Oravských ferozliatinárských závodov Široké pred Oravským Podzámkom a vyústi medzi obcami Horná Lehota a Sedliacka Dubová.

„Pozemky pre stavbu ešte nie sú vykúpené. Majetkoprávne vysporiadanie pre vydanie stavebného povolenia sa uskutočnilo formou budúcich kúpnych zmlúv pre trvalý záber a nájomných zmlúv pre dočasný záber,„ povedal M. Jánošík. Dodal, že najväčšie problémy s pozemkami boli aj sú v katastrálnom území Dolná Lehota v oblasti Pribiša, kde vlastníci nehnuteľností nesúhlasia s vedením trasy cez toto územie. Národná diaľničná spoločnosť aktualizuje v súčasnosti geometrické plány, aby mohla vykupovať pozemky. Počas výstavby bude obmedzená doprava po obchádzkových trasách riadených svetelnou signalizáciou. Verejnosť bude o nich informovaná, poznamenal hovorca NDS.

Výstavbu obchvatu privítal aj starosta obce Oravský Podzámok Ján Kompan, lebo umožní odkloniť vozidlá mimo ich turistickú obec. Dopravnú situáciu tam doteraz komplikuje najmä veľmi frekventovaná medzinárodná kamiónová preprava.

TASR