Diskriminácia BB vs. neschopnosť BB

pozn admina: diskusia prenesena, ako volne pokracovanie o obchvate BB [R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66))

Čo obchvat, o R1 by sa mala BB viac zaujímať.

BB má neschopného primátora (mám na to viac dôvodov), resp. ľudia zle volili.

s tym sa neda nez suhlasit, BB ma tusim najneschopnejsie krajskeho primatora ..

niezeby som nesuhlasil, len si treba spomenut aky bol jeho predchodca…

Súčasný pán primátor:

Keď nastúpil do funkcie, tak vyhlásil niečo v tom zmysle, že za jeho funkčného obdobia bude RC R1 v BB.

Každý človek, ktorý má aspoň trochu prehľad, vie, že to bolo klamstvo (?):

  1. Pán primátor je z ľavicovej strany, nemá žiadnu vládnu podporu.
  2. R1 v BB je plánovaná na r. 2010 a reálne bude v r. 2012-13.
  3. Rozpočet BB nestačí ani na jej obchvat, takže nedokáže priamo ovplyvniť výstavbu R1.

Záver: Primátor BB mal byť radšej ticho a mohol len verejne vystupovať, že všetkému (zlý hospodársky rozvoj v regióne) negatívnemu prostrediu v BB je na vine nedostavaná R1. Pretože takto on niečo vyhlásil, dal 99% BB-čanov nádej, ktorú nielenže nemohol nijako priamo ovplyvniť, ale dokonca v tých dňoch si rozhneval vládu aj kompetentných v dopravnej infraštruktúre nesplniteľným termínom a populizmom. :sunglasses:

myslel som nieco ine, zadlzenie bolo pred 4-5 rokmi omnoho horsie ako dnes.

BB ma dobru infrastrukturu, ten obchvat moze pockat. Ta R1 dnes viac zavisi od dodzania slubu pre Hankook.

Inak si myslim ze zadlzene mesta su tie ktorych primatori sa nevedeli vopchat do vlady ako primator ZA kde sa na jeho mesto skladala cela republika. Ale o tom je politika, ak ozrana budu volit aj mimo ZA a okolia, tak nech sa necuduju.

S týmto ja nemôžem súhlasiť. Ber to ako môj osobný názor. Ja Janka Slotu osobne celkom dosť dobre poznám. Ako politik nie je možno spôsobilý na vykonávanie vyššej politiky ako primátorskej, no jeho politika je čitateľná, to treba uznať.

Čo píšeš ďalej je demagógia, pretože treba vidieť do minulosti (tak ako vidíš do minulosti v BB). V Žiline ho ľudia volia od vzniku SR, devil, takže to nie je o skladaní sa mestu ZA, pretože KIA prišla na Slovensko až v jeho 3. volebnom období. Za vlády VM sa mali dobre všetky mestá a obce a od r. 1998 to mala ZA dosť ťažké vzhľadom na pomery v NR SR a vláde SR a napriek tomu si udržala svoje miesto v zadlženosti ako krajské mesto bolo na tom na popredných miestach (1.-2.) a ZA je pekné, čisté, v zime aj upravené mesto.

Ano, teraz sa má ZA dobre. D1, železnica, letisko, 35% opravovaných komunikácií v celom kraji. A takto sa bude mať zachvíľu aj PP, s tým rozdielom, že PP nie je krajom, čo bola podľa mňa chyba, pretože PO nevládze financovať aj Tatry.

Myslím že bývalý primátor za BB bol vo vláde :slight_smile: Tým skladaním na ZA myslíš žilinské trolejbusy ? Tu ťa môžem uviesť na správnu mieru pretože to bola BB ktorá za komunistov dostala trolejbusy namiesto ZA ktorá mala na to dopravné výkony a to v dôsleku toho že krajský výbor KSS v BB sa rozhodol že troleje budú v krajskom meste a povstaleckom meste :confused:

Mimo iné .. stretol si sa s Janom Slotom ? Ja áno mimo toho že že nesúhlasím z jeho štýlom, vyjadrovaním a názormi je to dobrý manažér a primátor.

Devil, zase iba tarate. Chcem aby ste napisali sumy po jednotilivych rokoch, ktore Zilina dostala mimo prispevkov na trolejbusovu dopravu. Trolejbusovu dopravu postavil stat pre Bansku Bystricu aj Presov. Takze neviem preco by nemohol stat ciastocne prispiet aj Ziline.

Takze chcem sumy:
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004

Nech si mozeme vyjasnit co a preco dostala. Vytahujete to uz snad desiaty krat, ale konkretne sumy vam akosi nejdu. Mozeme si vyjasnit aj co dostala Zilina za poslednych 50 rokov a co dostala Banska Bystrica za poslednych 50 rokov. Zistime v com bola BB diskriminovana oproti ZA.

JG, ano jasne mate pravdu a ja taram, ludia z vasho kraja maju vzdy pravdu…

toto je zasa podla mna hruba demagogia, niekto si musel v tych casoch brat uver aby sa jeho mesto mohlo rozvijat, tak niekto to dostal len tak, a ak mi zacnes tvrdit ze JS je taky a hentaky manazer tak sa radsej o tom ani nebavme nema to zmysel :sunglasses:

Ja som ochotny si prebrat s vami rok co rok, sumu co sumu. Ale ked jedine na co sa zmozete je toto, tak nemozem napisat nic ine, len ze opakovane tarate.

Dobre, nemusíme sa na túto tému baviť, ale začal si devil ty a ak si začneš, tak musíš rátať s odvetou.

Tým, že urážaš J. Slotu, tým urážaš min. všetkých Žilinčanov, kdežto JS nikdy neuráža iné mestá, naopak on je ten, čo sa tie mestá snaží spájať.

Devil: ja, JG a Johhan ti povedali svoj názor, lenže ty keď nemáš žiadnu podporu, tak zrazu cúvneš. Dostal si konkrétnu otázku od JG, aby si napísal sumy v jednotlivých rokoch, tak ich uveď, aby sme videli, čo ty považuješ za dotáciu naviac. Ak ich nevieš uviesť, tak si to aspoň priznaj: že nenávidíš JS a nemôžeš uniesť výstavbu D1, ale nedávaj to za vinu celej slovenskej politiky, na to si ešte veľmi mladý, aby si vedel, o čom to tu je.

V NR je primátor za SDKÚ a je to max. neschopný primátor, čo ti potvrdí každý Nitran. A nemá sa mesto NR lepšie, než v minulosti.

Devil, máš tendenciu sa so mnou hádať, keď si nevieš uznať chybu. Ja sa hádam nerád a znižuješ tým kvalitu tohto fóra. Myslíš si, že koho to stále baví, počúvať všetkých tu ako je D1 na vine všetkému?!!! A samozrejme celá ZA k tomu. D1 sa stavia a stavať sa bude bez ohľadu na tvoj názor devil.

Tak prestaň sa stále vyhovárať na iných (ZA, JS, VM, D1) a začnite si robiť politiku sami. Dnes už sa to dá. Sme v EÚ.

Presne tak, JG. To si trafil úplne presne. :smiling_imp:

Caesar, si “off topic” tak teda budem aj ja.

Kazdy mame pravo na svoj nazor, ak sa ti to nepaci nevyhovaraj sa na “kvalitu fora”, ak nie si zvyknuty na to ze ti ludia protirecia (a com som presvedceny) tak si na zlom mieste. zvysok ti napisem v ss.

Nech sa páči. Myslíš, teda si. :laughing:

Môžu mi protirečiť, ak majú aspoň taký prehľad ako ja. Vďaka tomu sme tam, kde sme (ako firma).

Ja sa snažím tu komunikovať inak než vo firme.

na ZA sa nesklada minimalne od 1998 cela republika a ani dovtedy sa neskladala. len slota nesafaril s prostriadkami na bohvie ake blbosti a taktiez nerobil tahy mimo ako teraz kupila BB staru cementaren za tusim vyse 100 milionov skk, na co?

a takych sekov v BB bolo viacej, to ze si neni schopny uzant manazerske schopnosti slotu je hold uz tvoj problem.

na trolejbusy sa ziline nikto neskladal. ak ta to zaujima zilina na to mala uver a aj napriek tejto obrovskej investicii je podstatne menej zadlzena ako BB, preco asi? ano lebo peniaze vyuziva efektivne. slota sa vzdy dohodol aj s lokalnymi firmami ze cast nejakej infrastruktury zafinancuju aj oni (vystavba dubna, kruhove objazdy …)

a ver tomu zeposlednych 7 rokov, od vlady nedostal nic viac ako by musel. a ked narazas na KIA a dialnicu, ver tomu ze keby mala vlada niekde inde moznost dat tuto investiciu tak to urobi, to ze nebol ziadny iny primator ani len predlozit plan nieto nieco konkretnejsie ako sa toho chopil slota, je uz ich neschopnost

No na KIU som nenarazal. Ale ked uz tak 100 km od PSA a zaroven pri dialnici je u nas tvrda podmienka. Ale aj tu by som sa opytal preco teda nie niekde pri KE resp. PO teda tam kde je to omnoho viac treba :question: Kechnec mal lepsie “pozemkove” predpoklady a pri takejto moznosti by asi nebol problem vyjednat rychlejsie prepojenie R4-M30. Ten starosta toho urobil v ramci svojich moznosti viac ako ktorykolvek primator. V tomto vidim nerovnaky meter a nerovnaky pristup.

Som zvedavy kto do mna zase skoci ze som si take nieco dovolil napisat a koho som zase urazil a ako som “klamal” :wink:

Kto by na teba skákal? Čo si urazený? To si ten pravý.

To nie je len o pozemkoch a diaľnici, ale aj o tom, že pre automobilku treba vzdelaných ľudí, strojársky zameraných a to v KE nie je. A KE nejavili záujem.

Ale samozrejme, je to nerovnaký prístup. Hlavne, že vláda je z východu.

Devil a to financovanie od r. 1993 do r. 2005 ohľadom ZA sem kedy napíšeš?

preco to nie je pri PO ? lebo tam nie je dialnica to si uhadol, ale moznosti mali mesta v okoli R1, ktore su uz tych 100 km od PSA .. aj slavna BB, ale neozvali sa.

kechnec mal sice moznosti pozemkove daleko lepsie, ale asi dodatocne v tej chvili nezatlacil.

a ak by si cital moje prispevky tak slotu a primatora kechenca davam za priklad co moze samosprava spravit.

ako blby priklad naopak v lucenci a hlavne v BB. o RS a podobnych sa radsej nevyjadrujem.

ten tvoj nerovnaky meter vypliva v tom ze samosprava je v danych oblastiach doslova impotentna ..
btw. park kechenca je maly pre KIA, to len na okraj. a kedze je na hranici vydupanie M3 by zavysilo od madarskej vlady, nemyslis, ze by bola sama proti sebe keby take nieco urobila a skor by povedala KIA, ze okey bude dialnica k slovenskej hranici ale prijdite k nam?

dalsi problem pri kechenci => nemas tam v podstate odkial vziat pracujucu silu.. ci budu z KE dochadzat .. :laughing:

skus si niekedy aj pospajat suvislosti ..

ktore :question: , na D1 do ZA chyba tak 40 km, na R1 bez obchvatu NR cez 30 km v NR kraji a nedobudovane pohronie. cize stred ako moznost padol a btw. ani som ho nespominal.

ano suhlas, tieto mesta som v suvislosti s Kiou tiez nespominal.

nono, tazko by tam boli take problemy ako v ZA kde nebolo vysporiadane vobec nic. max. by bolo treba rozsirit priem park, a to je jednoduchsie ako zacat na zelenej luke. suma: aj v najhorsom pripade by to nemohlo byt problematickejsie ako pri ZA.

KE je cca. 20km. Problem :question: okrem toho KE+okolie maju viac obyvatelov ako ZA+MT+okolie. Tieto aglomeracie nemozes porovnavat.

A toto je pre mna zahadou, ze oblasti ako BB-ZV a ZA-MT chce niekto porovnavat s potencialom KE-PO. Len zopakujem svoj nazor zo stareho fora ze okrem BA a KE v SR velkeho mesta niet.

u nas je lepsi danovy system, ponukame viac stimulov, a urcite by sa im to tiez nepriamo vyplatilo :wink: , moc by sme dupat nemuseli, zdaleka nie tolko ako pri BA-Vieden

Cize zatial mi nedoslo ze pri tolko spominanej ochote pomahat vychodu preco skoncila KIA tam kde je menej treba.

ale no devil, teraz sa nevyhovaraj, od zarnovice vsetko vyssie. tak isto ako chybalo 40km pre ZA tak chybalo aj 30 km na R1 s tym ze sa stavia, tak by sa to urychlilo. vo vlade su SMK, ktory by to len uvitali.

ale ako som povedal, nebolo tam mesto co by nedalo aspon NAVRH na take nieco.

heh, nikdy nevies :slight_smile: kehnec uz teraz ma problemy s rozsirovanim parku a ten ma tusim len nejakych 40ha… priestor pre KIA motors ma asi 250 ha..

to ze ma KE + okolie daleko viac obyvatelov je sice pekne, ale co z toho ked su tam neschopny na samosrpave .. ked aj starosta kechenca hovoril ze z kosic proti nemu bojovali a strpcovali mu zivot ..

otazka je preco ten potencial nie je vyuzity .. preco sa nikto nezasadil o R4 uz daleko skor ? ked temer vsetci clenovia vlady su z vychodu (jedno aka garnitura), na klusovych postoch v SSC/NDS su tiez vychodniary .. nemyslis…
nikto nehovori ze KE-PO nema potencial, ale ma neschopnych ludi.

a ako vidis ZA - MT dokaze ten mensi potencial daleko lepsie vyuzit, potom o kusok lepsie ZV (BB nie), a KE ? heh, nula budov

nebud naivny devil, ak si ozaj myslis ze by pre nas madari stavali za ich peniaze dialnicu a nemali by z toho nic, rozumej dane, odvody, zamestnanych ludi. vsak by boli sprosti a na hlavu padnuti! sekundarne efekty takychto investicii nestoja za to aby budovali dialnicu !

ako vidim, vazne zijes v nejakej inej dimenziii (bez urazky)

a dovod preco rakusani buducuju A6 k nasim hraniciam bol ciste zaujem ich podnikatelov ze v RAKUSKU vybuduju zavody. co v madarsku nie je predpoklad